Online marketing szakemberből, életvezetési tanácsadóból, személyi edzőből egyre nagyobb a választék, de mi a helyzet ha elromlott a mosógépünk? Mosógépszerelőt is könnyen találunk?
A szolgáltató szektorban nagy a szakemberhiány. Ezen a területen, nem egyszerű megtalálni a megfelelő szakembert vagy vállalkozást, legyen szó akár építőiparról, vagy gépszerelésről. A kereslet nagy, jó szakember pedig viszonylag kevés van, és azt a keveset is gyakran nehéz megtalálni.
Merre induljak el?
Szerencsés eset, ha van kipróbált szakember, aki ajánlás útján jut el hozzánk. Sajnos ebből van a legkevesebb. Újsághirdetés alapján már nem érdemes elindulni. Egyrészt az Internet térhódításával, egyre jobban kihalóban van. Másrészt eléggé vakon lehet lőni vele, hiszen a legtöbb esetben semmi egyéb nem áll rendelkezésre a vállalkozóról, csak egy telefonszám. Egy magára valamit adó szakember, ma már jelen van az interneten. Ha nem is mindig a legújabb trendi weboldallal, de lényegesen több információval egy újsághirdetésnél.
Mitől jó egy szerviz vagy szerelő weboldala?
- Elsősorban transzparens. Megtudhatom belőle, hogy pontosan mivel foglalkozik az adott szerviz vagy vállalkozás. Pl.: mosógépszerelés. Tájékozódhatok, hogy milyen az ügymenet, nagyjából mire számíthatok ha őket választom.
- Átlátható árlistája van, nem kell hozzá pénzügyi végzettség, hogy legalább nagyságrendileg tudjuk mire számíthatunk.
- Nem árt ha reszponzív, vagyis mobil eszközökről is kényelmesen elérhető. A mobiltelefon általában mindig kéznél van, ha az weboldal nincs mobilra optimalizálva, sokkal nehezebb megtalálni a keresett információt.
- Legyen telefonszám, aminek van meghatározott elérési ideje, illetve plusz pont ha mobilról egy kattintással hívható. Jó ha legkésőbb 4 munkaórán belül reagál az egyéb feltüntetett elérési csatornákon, pl: e-mail vagy Facebook. Bónusz ha van bankkártyás fizetési lehetőség.
- Rendelkezik Google oldallal, ahol vannak ügyfél visszajelzések illetve naprakészek az információk. Bónusz, ha a soron következő ünnepi nyitvatartásuk is aktuálisan fel vannak tüntetve.
Megvan a szerviz, de hogyan tovább?
Ha idáig minden rendben van akkor jöhet a kommunikáció.
Sok egyszemélyes vállakozás van, ahol nincs dedikált ügyintéző az ügyfélszolgálaton. Mivel legtöbb szolgáltatónál nem lineáris a terhelés, gyakran nehéz feladat az ügyfélszolgálati feladatokat is ellátni, a terepmunka mellett. Ettől függetlenül a vállalásokat illik teljesíteni. Sok szolgáltató van aki csak a munkaideje után reagál a telefonhívásokra. Ez is egy megoldás, de mindenképp legyenek feltüntetve az ezzel kapcsolatos tudnivalók a weboldalon.
Nyitvatartási időben elvárható, hogy valaki felvegye fel a telefont, visszahívjon vagy reagáljon üzenetben.
Időpont egyeztetésnél, ajánlott a kétórás időintervallumok használata. Bónusz, ha kérhetünk telefonos értesítést a kiszállás előtt 15-30 perccel.
A fentiek figyelembevételével jó esélyekkel indulunk, hogy megtaláljuk a megfelelő szervizt vagy szakembert. Legyen akár villany-, vagy mosógépszerelő.